خبرهای داغ:
گفتگوی بسیج |

از مرخصی تحصیلی برای حفظ قرآن تا تربیت ۴۰ قرآن‌آموز 

فاطمه فطرتی حافظ کل قرآن کریم  که به پیشنهاد یکی از اساتیدش با یک سال مرخصی تحصیلی توانست موضوع حفظ قرآن را جدی‌تر و مستمرتر پیگیری کند و در سال ۹۷ با مدرک سازمان تبلیغات اسلامی حافظ کل قرآن شود.
کد خبر: ۹۶۳۵۷۵۰
|
۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰

 


به گزارش خبرگزاری بسیج، از  ابتدای ورودش به مدرسه و کلاسهای تابستانی معلمان که اشتیاق فاطمه را در حفظ قرآن میدیدند، او را تشویق و تحسین می‌کردند و این حافظ خردسال همیشه مورد لطف معلمان و همکلاسی‌ها قرار می‌گرفت.

فاطمه فطرتی حافظ کل قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: بیش از ۴۰ قرآن آموز در زمینه حفظ و قرائت قرآن کریم تربیت شده اند و همواره از افتخاراتم در  زندگی است .

وی افزود: مسیر حفظ قرآن را از ۸ سالگی شروع کردم وبا راهنمایی پدر و مادرم در کنار حفظ قرآن به پیشنهاد اساتید قرآنم  روخوانی، روان‌خوانی و تجوید را نیز دنبال کردم تا حفظم به‌صورت حفظ قرآن به‌تنهایی نبوده باشد و پس از آن وارد مرحله صوت و لحن شدم تا بتوانم در مسابقات درک مفاهیم و زبان عربی و سایر رشته‌های قرآنی را در کنار حفظم پیش ببرم.

این حافظ قرآن در ادامه بیان کرد:  حفظ قرآن  را در کنار درس خواندن انجام می دادم و این روند بسیار آرام پیش می‌رفت طی چندسال ده جزء از قرآن کریم را حفظ کردم. 

وی گفت: در دوره راهنمایی مدیرم مشوقم بود  تا جایی که به من پیشنهاد کرد تا یک سال مرخصی تحصیلی گرفته و موضوع حفظ قرآن را جدی‌تر و مستمرتر پیگیری کنم و بتوانم به‌صورت کامل‌تری برای موضوع حفظ قرآن وقت بگذارم.و در جامعه القرآن امام حسین(ع) تهران به صورت تخصصی حفظ قرآن را در یکسال گذراندم .

وی اضافه کرد: کلاسهای مربوط به حافظون و رشته الهیات را گذراندم و موفق به کسب  مدرک شدم ودر حال حاضر کارشناس ارشد الهیات هستم.

این حافظ قرآن افزود: اکنون تحصیل خود را در دانشگاه و در رشته کارشناسی‌ارشد علوم قرآن و حدیث به پایان رسانده ام.

وی اضافه کرد:  قرآن آموزی در سنین پایین با ترجمه و تفسیر  و صوت های کودکانه و دلنشین انجام تا کودکان مشتاق تر به آموزش شوند. از دیگر روشهای تدریس قرآن  به صورت اشاره و  موضوعی همچون عفاف و حجاب انجام می شود  تا در ذهن ماندگار تر باشد .

فطرتی گفت: در مسجد امام حسین(ع) با کمک پایگاه بسیج  قرآن آموزی در سنین ۸ تا ۱۵ سالگی از  جز سی ام که بصورت داستانی بود کار را شروع کردم و سه سال هم در مدارس به عنوان معلم قرآن  در طرح بهنام که مربوط به بسیج بود، آموزش قران را ارائه کردم . قرآن اموزان در رده های سنی مختلف در دوره ها شرکت و به حفظ قرآن مشغول هستند.

این فعال حوزه قرآنی در ادامه افزود: فعالیت در حوزه قرآن موجب شد  شناخت بهتری از پروردگار خود پیدا کردم و توانستم با تلاش در مسیر قرآن هم‌زمان هم درس و هم قرآن را ادامه دهم و  زندگی خود را نیز پیش ببرم و پیشنهاد می‌کنم جوانان  قرآن را سرلوحه زندگی شان  قرار دهند  زیرا شناخت از قرآن در همه شئون زندگی اثرگذار است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار